Trening siłowy zrobi ze mnie kulturystkę

Zapamiętajmy, że od pierwszego treningu z ciężarkami do bycia kulturystką dzielą nas lata świetlne. Aby nasze ciało zaczęło choć trochę przypominać te rozbudowane i umięśnione u osób trenujących sporty sylwetkowe potrzeba ogromnie dużo pracy. To lata ciężkich treningów, wyrzeczeń i bardzo ścisłej diety. Gwarantujemy, że od regularnych treningów siłowych będziesz jedynie szczuplejsza i silniejsza. Nie ma tu mowy o męskim wyglądzie czy szerokich plecach. 

Trening siłowy jest skomplikowany

Różne obciążenia, sztangi o fikuśnych kształtach - ćwiczenia ze sprzętem zawsze będą wymagały trochę więcej zaangażowania, niż chociażby klasyczny trening biegowy. Nie jest to jednak fizyka kwantowa - wystarczy kilka treningów, by opanować w jaki sposób i kolejności wykonywać dane ćwiczenia. Jeżeli tylko się zaangażujesz, zobaczysz, ile różnych wariacji i ciekawych ćwiczeń skrywa trening siłowy. To jego ogromna zaleta - ciężko tu mówić o nudzie w czasie treningu, która tak często dotyka kolaży, czy biegaczy. 

Trening siłowy jest kontuzjogenny

Przygodę z treningiem siłowym trzeba rozpocząć tak, jak z każdym innym sportem. Nie zaczniemy przecież pływać jak profesjonalista, jeżeli nie nauczymy się na basenie poprawnej techniki. Odpowiednie wykonywanie ćwiczeń jest ważne w każdej dyscyplinie sportu, także w treningu siłowym. Właściwą technikę możemy jednak ćwiczyć nawet w domu - przetestuj wszystkie ćwiczenia, które chciałabyś wykonywać ze sztangą lub innymi ciężarami, próbując je na np. z miotłą w rękach. W treningu siłowym bardzo ważna jest technika - odpowiednia sylwetka i ruchy ciała. Spokojnie możemy je wyćwiczyć w domowym zaciszu wykorzystując porady uznanych trenerów dostępne w Internecie. 

Zobacz też:

Trening siłowy nie jest dla kobiet 

Nadal w głowach wielu z nas rozbrzmiewa hasło, że trenowanie z ciężarami na siłowni to zajęcie jedynie dla płci męskiej. Wiele kobiet będąc na siłowni unika, jak ognia strefę wolnych ciężarów. Na pewno nie ułatwiają tego właśnie mężczyźni, którzy często “okupują” wszystkie hantle. Bez wątpienia ten przykry trend zmienia się! Kobiety coraz śmielej wkraczają w ten świat, często wprowadzane przez trenerów personalnych, którzy bez pardonu zajmują miejsca w strefie do ćwiczeń siłowych. Musimy pamiętać, że podnoszenie sztangi to ćwiczenie dla każdego, tak samo jak brzuszki czy deska. Wszyscy, niezależnie od płci możemy na takich samych prawach korzystać z każdej formy treningu, także tej siłowej!

Trening siłowy daje efekty jedynie stosując odżywki

Być może największy mit wśród wszystkich wypisanych. Wykonując średnio intensywny trening 2-3 razy w tygodniu nie musimy zaprzątać sobie głowy żadnymi odżywkami, białkami, kreatynami, czy przyspieszaczami spalania. Ten temat to bardzo obszerna kwestia, w którą trzeba poważnie się zagłębić, jeżeli chcemy zacząć suplementować swoje treningi. Możemy jednak od razu zapewnić, że żadne odżywki nie są przeznaczone tylko dla mężczyzn. Podstawowe, najczęściej włączane do diety - białko serwatkowe jest takie samo dla każdej z płci. 

Jeżeli do tej pory miałaś wątpliwości do treningu siłowego - możesz spokojnie je porzucić!
Siłownia to miejsce, gdzie wyrzeźbisz sylwetkę i staniesz się bardziej wysportowana. :)