Śliwki suszone to niesamowity aromat i smak, a także długa lista prozdrowotnych właściwości. Suszone śliwki są bowiem źródłem witaminy A, E i witamin z grupy B. Zawierają potas, żelazo, magnez, błonnik, a także pektyny, miedź i antyoksydanty. Połączenie wszystkich tych właściwości sprawia, że śliwki są zdrową przekąską, a także uzupełnieniem wielu diet. Nalewka z suszonych śliwek może być naszym pomocnikiem w drodze do prawidłowego trawienia, a także sposobem na rozgrzanie w chłodne wieczory.

Do nalewki śliwkowej wykorzystujemy śliwki suszone. Możemy samodzielnie wysuszyć śliwki w domu lub zakupić gotowe. Ważne, aby nie były natłuszczane i by nie pomylić ich ze śliwkami wędzonymi.

Nalewka z suszonych śliwek – przepis

Składniki:

  • 250 g suszonych śliwek
  • 250 ml spirytusu
  • 1l wódki
  • 1l wody

Do nalewki z suszonych śliwek możemy dodać także: kawałki pomarańczy, cytryny, jabłek, liście mięty, cynamon lub miód. Składniki te dodajemy do nalewki razem z suszonymi śliwkami.

Sposób przygotowania:

  1. Śliwki kroimy na drobne kawałki, wkładamy je do słoika, zalewamy wódką i spirytusem, a następnie szczelnie zamykamy.
  2. Słoik odstawiamy na 4 tygodnie w temperaturze pokojowej. Pamiętajmy o ty, aby wstrząsnąć słojem co kilka dni.
  3. Po tym czasie płyn przelewamy do innego naczynia przecedzając go przed lejek z watą. Pozostałe śliwki zalewamy wodą i przecedzamy po 2 dniach, a następnie roztwór dodajemy do wcześniej przecedzonego płynu. Mieszamy i zostawiamy do sklarowania.
  4. Po kilku dniach wódkę zlewamy, nalewkę przesączamy i wlewamy do butelek.
  5. Możemy odstawić ją na jakiś czas lub pić od razu. Im dłużej nalewka postoi tym będzie smaczniejsza.

>>> Sprawdź nasz przepis na sok z suszonych śliwek <<<