Mata do akupresury - nowoczesne podejście

Medycyna chińska od wieków stosuje akupresurę wykorzystując techniki nacisku konkretnych punktów na ciele. Nowoczesność dotarła już jednak nawet do tej metody sprzed wielu wieków! Maty do akupresury stworzone są w taki sposób, by naciskać na całe ciało, a nie na określone miejsce. Dzięki temu, nacisk choć nie celowany w konkretny punkt, wywierany jest na każdy nasz receptor. Mata do akupresury w standardowych rozmiarach posiada około 200 “kolcy” w różnych kształtach. Najpopularniejsze są te okrągłe lub w formie rozetek. Skuteczne działanie mat potwierdzone zostały przez wielu naukowców. Udowodniono, że korzystanie z maty może przynieść ulgę osobom cierpiącym na bóle pleców czy głowy. Mata pomoże także przy bólach menstruacyjnych a także problemach ze snem i migreną. Jeżeli zmagasz się z cellulitem - mata do akupresury może być Twoim sprzymierzeńcem. 

Mata do akupresury - jak z niej korzystać?

Mata może być używana na wiele sposobów. Najbardziej podstawową opcją korzystania to położenie się na niej na plecach, całym ciałem. Dzięki temu naciśniesz najwięcej punktów chi na swoim ciele. Bądź przygotowana - początki korzystania z maty nie są najprzyjemniejsze, a do tego specyficznego bólu trzeba się po prostu przyzwyczaić. Leżenie na macie pozostawi po sobie także czerwone ślady na skórze - to nic groźnego, jednak przez pewien czas na pewno pozostanie ona zaczerwieniona. 
Z maty korzystać można także na stojąco. Dzięki takiej sesji mięśnie nóg, aż po plecy powinny dobrze się rozluźnić. Nie stawaj na macie bez skarpetek - ucisk może być wtedy zbyt bolesny. Jeżeli dyskomfort powodowany przez matę jest za duży, możesz położyć na nią dodatkowy materiał lub ręcznik. 
Producenci do mat dołączają także specjalne poduszki pod kark. Jeżeli pracujesz przy komputerze, masz siedzący tryb życia - zdecyduj się na sesje na poduszce. Sprawdzi się ona także w walce z bólami karku, łopatek i barków. Regularny odpoczynek na kolczastej poduszce może skutecznie zastąpić niejeden masaż rozluźniający spiętą obręcz barkową. 

Staraj się wytrzymać na macie od 15 do 20 minut. Do tego czasu dojdziesz stopniowo - na początku przetestuj matę w kilku krótszych seansach. Każdą sesję korzystania z maty rozpocznij głębokimi, relaksacyjnymi oddechami - pomogą one rozluźnić ciało.

Mata do akupresury - przeciwwskazania

Należy pamiętać, że mata do akupresury nie jest sprzętem dla każdego. Jeżeli zmagasz się z różnego rodzaju infekcjami, nie funduj swojemu ciału dodatkowego bólu w postaci sesji na macie. Unikaj jej także, jeżeli dokuczają Ci zmiany skórne. Wtedy leżenie na macie przerodzi się w niepotrzebne tortury. Korzystanie z maty do akupresury nie jest przeznaczone dla kobiet w ciąży oraz osób z historią chorób wieńcowych (np. po zawale serca). Jeżeli cierpisz na inną, przewlekłą dolegliwość - używanie maty skonsultuj ze swoim lekarzem prowadzącym. Mata nie jest przeznaczona także dla dzieci oraz osób, które posiadają skórę wrażliwą i naczynkową. 

Niezależnie, czy szukasz alternatywnego sposobu na relaks, czy zależy Ci na zdrowotnych właściwościach maty - jej zakup będzie dobrym pomysłem. Systematyczne korzystanie z tej wersji akupresury może przynieść wiele dobrego dla organizmu a przede wszystkim dać 20 minut dziennie bezkarnego leżenia i odpoczynku!