Spis treści:

  1. Produkty mleczne
  2. Produkty zawierające gluten
  3. Cukier
  4. Ostre papryczki
  5. Warzywa i owoce w puszkach

Produkty mleczne

Mleko, serek granulowany wiejski, sernik czy bita śmietana to tylko niektóre z produktów z listy, które nie są wskazane dla osób z nietolerancją laktozy. Jeżeli cierpisz nie tylko z powodu z powodu problemów trawiennych, ale także opuchniętych oczu nad ranem - wyeliminuj je z diety. Zastąp je napojem roślinnym z owsa, kokosa, soi czy ryżu. W roli sera doskonale sprawdzi się tofu czy też smarowidło na bazie cieciorki czyli hummus.

Produkty zawierające gluten

Wysoko przetworzone pieczywo, chleb z mąki pszennej, żytniej czy jęczmiennej to główne produkty zawierające gluten. Może szkodzić nie tylko osobom chorującym na celiakię, ale także tym z nietolerancją glutenu czy problemami trawiennymi. Utrudnione trawienie może przejawiać różne objawy - od bólu żołądka, zespół jelita drażliwego czy też cienie i worki pod oczami. W szczególności powinnaś zrezygnować z tych produktów po godzinie 18.00, gdy następuje spowolnienie trawienia. Wybieraj mąkę kokosową, gryczaną, jaglaną czy też owsianą.

Wspomóż dietę naturalnymi kosmetykami, które podkreślą Twoje spojrzenie!

Cukier

Rafinowany cukier zaskakuje swoją obecnością nawet w tych produktach, których nie podejrzewalibyśmy o domieszkę tej białej trucizny. Wprowadź dietę ubogą w cukier i sól, a poranne przypadłości zaczną powoli zanikać. Nagromadzona woda w organizmie powoli ustąpi i będziesz mogła cieszyć się dodatkowo szczuplejszą sylwetką. Zastąp cukier daktylami, erytrytolem, ksylitolem czy też  maltitolem. Uważaj na miód - mimo swoich właściwości zdrowotnych, jest bardzo kaloryczny.

Ostre papryczki

Solanina zawarta w roślinach z rodziny psiankowatych, takich jak pomidory czy ostre papryczki, może powodować problemy układu trawiennego. Zjedzona w nadprogramowych ilościach przyczynia się do kolek i wymiotów. Dodatkowo w ostrych papryczkach jest zawarta kapsaicyna, która wraz z solaniną potęguje zapalenia oraz przyczynia się do powstawania obrzęków wokół oczu. Jeżeli lubisz ostre i pikantne jedzenie, zastąp ją imbirem czy też cynamonem. Po zjedzeniu pikantnych potraw wybierz na noc masaż powiek lodem lub krem pod oczy.

Warzywa i owoce w puszkach

Warzywa i owoce przetworzone i pakowane do puszek często przechodzą wstępny proces gotowania i uzupełniania o zalewę bogatą w sód oraz cukier. To łatwe rozwiązanie, po które sięgasz podczas robienia sałatki, natomiast na dłuższą metę się nie sprawdzi. Sól oraz cukier spożywane w nadmiernych ilościach prowadzą do zaburzenia krążenia, zatrzymywania wody w organizmie oraz otyłości. Wykorzystuj suchą fasolę, ciecierzycę i inne strączki i wstępnie namocz w wodzie, aby szybciej ugotować do ulubionej sałatki. Owoce wybieraj tylko te świeże lub suszone bez posypki czy zalewy.