Maślan sodu - skąd ta popularność? 

Wraz z postępem i rozwojem, zauważalny jest spadek jakości żywienia oraz zmiany w stylu życia. Nie pozostaje to bez skutków na naszym zdrowiu. Szczególnie cierpi na „śmieciowym” jedzeniu oraz wszechobecnym stresie nasz układ pokarmowy. Niestety choroby jelit i nie tylko stały się powszechną przypadłością. Odpowiedzią na problemy pokarmowe są suplementy zawierające maślan sodu. 

Maślan sodu - co to właściwie jest? 

Kwas masłowy zawarty w maślanie sodu z chemicznego punktu widzenia jest kwasem tłuszczowym, który wspiera pracę kolonocytów. Są to komórki, które budują nabłonek jelita i są kluczowe do prawidłowego funkcjonowania całego przewodu pokarmowego. Niestety, często zdarza się, że w codziennej diecie nie dostarczamy odpowiednich ilości maślanu sodu. Nasz organizm również może mieć problem z produkcją jego wystarczającej ilości. Wtedy często pojawiają się problemy jelitowe, na które lekarstwem jest suplementacja maślanu sodu. Dotychczas kwas masłowy nie był zbyt popularnym produktem, ze względu na swoj specyficzny, nieprzyjemny zapach. Na szczęście, naukowcy opatentowali metodę zamykania maślanu w odpowiednich kapsułkach, dzięki czemu jest odpowiednio wchłaniany w jelitach i nie odstrasza zapachem. 

Przeczytaj także:
Najlepsze sposoby na niestrawność i ból brzucha ->>
Ból brzucha – co może oznaczać? ->>

Korzyści ze stosowania maślanu sodu

Regularne spożywanie kwasu masłowego w codziennej diecie przyniesie wiele dobrego dla naszego układu pokarmowego. Największymi korzyściami będą:

  • wsparcie funkcjonowania okrężnicy (w tym profilaktyka przeciwnowotworowa),
  • blokowanie przenikania niechcianych toksyn przez jelita, 
  • walka ze stanami zapalnymi w układzie pokarmowym, 
  • hamowanie rozwoju bakterii wywołujących choroby, 
  • poprawienie wrażliwości układu pokarmowego na cukier, 
  • zapobieganie biegunkom oraz innym problemom z wypróżnianiem się.

Maślan sodu - gdzie go znajdziemy w diecie? 

Choć najłatwiejszą metodą na dostarczenie kwasu maślanego jest po prostu połknięcie tabletki, możemy postarać się znaleźć go też w żywności. W małych ilościach odnajdziemy go w maśle, serach (typu twardego), mleku (najwięcej w kozim i owczym), a także jogurcie i śmietanie. Drobne ilości maślanu znajdują się też w sfermentowanej żywności, takiej jak kapusta czy ogórki kiszone. Weganie mogą sięgnąć natomiast po sfermentowane produkty sojowe. 

Maślan sodu wydaje się być remedium dla wielu z nas cierpiących na problemy z układem pokarmowym. Może być receptą na uporczywe dolegliwości ze strony jelit. Na pewno nie zaszkodzi też, gdy zdecydujemy się po prostu wesprzeć jelita w codziennym funkcjonowaniu.