Spis treści:

  1. Imbir, kurkuma i chili
  2. Masaże peelingiem
  3. Domowa joga
  4. Ogranicz kawę, aby wzmocnić układ nerwowy
  5. Kąpiel parafinowa

Imbir, kurkuma i chili

Składniki prozdrowotne, takie jak imbir, kurkuma czy chili są znane z właściwości rozgrzewających. Przygotowany na ich bazie zakwas z imbiru skutecznie wzmacnia odporność organizmu i pozwala na lepsze jego funkcjonowanie. Regularne spożywanie tych składników wpływa dobroczynnie na poprawę pracy układu krążenia.

Imbir wspomaga przeciwdziałanie powstawania zakrzepicy żył, pobudza krążenie oraz ma działanie antybakteryjne. Dodaj go do sałatek, sosów typu winegret lub do herbaty - wzmocnij jego działanie poprzez starcie na tarce.

Kurkuma wspomaga utrzymanie prawidłowego poziomu cukru we krwi oraz cholesterolu. Dodatkowo reguluje pracę wątroby i układu trawiennego. Rozgrzewa i działa antybakteryjnie. Dodana do soku wyciskanego lub złotego mleka pozwoli na wzmocnienie odporności.

Chili zawierające kapsaicynę, a dokładniej bogate w nią nasionka rozgrzewa i działa przeciwzapalnie. Poprawia krążenie krwi oraz ma właściwości przeciwbólowe. Jest składnikiem plastrów rozgrzewających, które dodatkowo pomagają w bólach mięśniowych.

Masaże peelingiem

Zarówno peeling wykonany na sucho, jak i na mokro ma właściwości rozgrzewające oraz pobudzające krążenie krwi. Dodatkowo działa antycellulitowo - zwłaszcza ten przygotowany na bazie zmielonych ziaren kawy oraz oleju kokosowego czy jojoba. Możesz kupić gotowe mieszanki na kilkukrotne użycia, jak i wykonać samej w domu - połącz zmielone ziarna kawy z olejem kokosowym i ulubionym olejkiem eterycznym.

Wykonuj peeling raz w tygodniu okrężnymi ruchami. Po tym zabiegu poczujesz silne rozgrzanie, które utrzyma się na dłużej. taki masaż wykonuj około 5 minut pod prysznicem. Dla wzmocnienia efektu możesz kupić szczotkę z naturalnego włosia i szczotkować skórę.

Domowa joga

Nic nie pomaga lepiej niż ruch - nie tylko ten na świeżym powietrzu, ale także podczas ćwiczeń w domu. Wykorzystaj materac lub matę do ćwiczeń i zastosuj kilka podstawowych technik. Joga w domu przyczynia się do poprawy nastroju, usprawnienia pracy mięśni oraz pracy serca. Połączona z medytacją wyrównuje tętno i pozwala walczyć z nadciśnieniem. Poprawia krążenie krwi, co bezpośrednio wpływa na wyeliminowanie problemu zimnych stóp i rąk.

Ogranicz kawę, aby wzmocnić układ nerwowy

Wypijasz 2-3 kawy dziennie? Zaczynasz dzień filiżanką mocnego espresso, a następnie kończysz dzień wypijając latte? Spróbuj ograniczyć ilość kofeiny, aby wzmocnić pracę układu nerwowego oraz krwionośnego. Jeżeli miewasz stany lękowe, kołatania serca lub też wahania nastroju - koniecznie przemyśl wyeliminowanie kawy na jakiś czas. Kofeina w niej zawarta obkurcza naczynia krwionośne, które przyczyniają się do utrzymujących się zimnych stóp.

Kąpiel parafinowa

Kąpiel parafinowa znana jest ze swoich właściwości pielęgnujących - zarówno dłonie, jak i stopy. Pozwala na utrzymanie prawidłowego nawilżenia naskórka oraz natłuszczenia. Ciepło parafiny poprawia krążenie krwi oraz wspomaga pracę obolałych mięśni czy stawów.

Jak wykonać taki zabieg parafinowy?

Wystarczy przygotować płynną parafinę, skarpetki foliowe i frotte. Dodatkowo wyposaż się w dużą miskę oraz peeling. Przed zanurzeniem nóg w ciepłej parafinie, wykonaj niezbędny peeling, oczyść ze skórek i odkaź. Następnie zanurz kilkakrotnie w misce z parafiną i poczekaj za każdym razem do wyschnięcia warstwy. Nałóż skarpetki i po 15 minutach usuń parafinę. Taka kąpiel parafinowa na długo rozgrzewa i usprawnia przepływ krwi.