Zrzuciłaś zbędne kilogramy, ale wiotka skóra została? Sprawdź, jak w sześciu, prostych krokach możesz uzyskać wymarzony efekt!

Jędrne ciało: Szczotkowanie

Ujędrnianie skóry zacznij od codziennego szczotkowania ciała suchą szczotką z naturalnego włosia. Zacznij od stóp i kieruj się w stronę pośladków. Następne w kolejności są ręce, brzuch, piersi i plecy. Taki masaż pobudzi krążenie i przywróci elastyczność naskórka. Regularne korzystanie z suchej szczotki zniweluje widoczność cellulitu, a także pomoże pozbyć się niedoskonałości skóry. Tutaj znajdziesz więcej informacji na temat szczotkowania na sucho. 

Jędrne ciało: Peeling

Pielęgnację warto uzupełnić regularnymi peelingami całego ciała. Wykonuj je 2 razy w tygodniu podczas kąpieli. Możesz sięgnąć po kosmetyk z zawartością kofeiny, który szybciej pomoże zwalczyć cellulit. Na koniec zrób sobie naprzemienny prysznic, który polega na polewaniu ciała ciepłą, a następnie zimną wodą.

Sprawdź:Jak zrobić domowy peeling z fusów z kawy?

Jędrne ciało: Balsam ujędrniający skórę

Balsam sam w sobie nie zdziała cudów, ale jest niezwykle ważnym elementem walki o ujędrnianie skóry. Stosuj go po kąpieli i (koniecznie) po wykonaniu peelingu, który złuszcza naskórek. Dzięki temu składniki odżywcze balsamu szybko się wchłoną i dotrą do głębszych warstw skóry.

Jędrne ciało: Zapisz się na masaż

Wiele gabinetów kosmetycznych ma w swojej ofercie masaże antycellulitowe i ujędrniające skórę. Warto wykupić pakiet kilku zabiegów, które w połączeniu z dietą i aktywnością fizyczną powinny przynieść dobre efekty. Jeżeli nie masz możliwości zapisania się na zabieg, wykonaj go samodzielnie w domu za pomocą bańki antycellulitowej lub niewielkiego rollera. 

Jędrne ciało: Pij dużo wody

Cellulit często jest efektem zaburzenia krążenia limfy. Podczas walki z pomarańczową skórką i brakiem jędrności naskórka nieoceniony jest więc ruch, a także... duża ilość wypijanej wody! Warto też sięgnąć po bogate w krzem napary z pokrzywy i skrzypu.

Jędrne ciało: Dbaj o dietę

Jedź warzywa i owoce bogate w witaminy A i C, które opóźniają starzenie się naskórka. Nie zapominaj o będącej źródłem cynku kaszy gryczanej i sezamie, a także o zawartym w mięsie i jajach siarce. One również mają znaczenie, gdy zależy ci na ujędrnieniu skóry.

Przeczytaj też: