Przez wysokie temperatury nie możesz zasnąć? Budzisz się w nocy i masz wrażenie, że nic nie jest w stanie Ci pomóc? Co zrobić, aby letni sen był komfortowy i głęboki? Poznaj 10 prostych sposobów, które pomogą Ci szybciej zasnąć w upały!

Sen w upały: schłodzony ręcznik

Niezwykle prostym sposobem na schłodzenie się schłodzonym ręcznikiem! Wystarczy włożyć ręcznik do zamrażalnika na co najmniej 15 minut i później położyć go na poduszce. Sposób ten sprawdzi się wyjątkowo dobrze w dusznej sypialni.

Sen w upały: zabezpiecz sypialnię

Latem nie zostawiaj na cały dzień odsłoniętych zasłon lub rolet, ponieważ sypialnia bardzo się nagrzewa! Zamknięte okna i zasłonięte rolety mogą znacznie zmniejszyć temperaturę w danym pomieszczeniu, ponieważ wpadające promienie słoneczne nie będą dodatkowo nagrzewać pokoju.

Sen w upały: zmień pościel

Jeżeli nocą się pocisz sprawdź, czy nie jest to wina pościeli z poliestru! Len, bawełna czy jedwab – z tych tkanin powinna być zrobiona twoja letnia pościel.

Sen w upały: pozycja niemowlaka

Nie możesz zasnąć, bo jest Ci za gorąco? Rozłóż swobodnie ręce i nogi tak, jak robią to niemowlaki i małe dzieci! W ten prosty sposób pozbędziesz się nadmiaru ciepła z organizmu i szybko zaśniesz.

Sen w upały: termofor z zimną wodą

Leżąc w łóżku masz wrażenie, że nie ma ratunku ani sposobu na ochłodzenie? Wlej do termoforu lodowatą wodę i weź go ze sobą do łóżka! Będzie utrzymywał niską temperaturę na tyle długo, że zdążysz się ochłodzić i zasnąć.

Sen w upały: lekka kolacja

Jeżeli dosyć często jesz tłuste potrawy, postaraj się zmienić dietę na okres upałów, ponieważ wszelkie ciężkostrawne potrawy nie ułatwią zasypiania. Wieczorem warto sięgnąć po coś lekkiego, aby nie martwić się o dolegliwości żołądkowe w chwili, gdy i tak jest nam gorąco.

Sen w upały: chłodny prysznic

Wieczorna kąpiel w upalny dzień to jedna z najprzyjemniejszych rzeczy! Zamiast wylegiwania się w wannie wybierz szybki, letni prysznic, który ochłodzi Cię przed samym snem. Pamiętaj jednak, aby nie wybierać zbyt niskiej temperatury, ponieważ możesz w ten sposób doprowadzić organizm do szoku termicznego.

Sen w upały: sypialnia bez elektroniki

Pamiętaj, że sprzęty elektroniczne, w tym telewizor i komputer, są dodatkowymi źródłami ciepła. Latem postaraj się o to, aby nie korzystać z nich w sypialni. Jeżeli nie jest to możliwe, postaraj się wyłączyć wszelkie urządzenia na kilka godzin przed planowanym pójściem spać.

Sen w upały: śpij sama!

W upalne noce dużo szybciej zaśniesz jeżeli nikogo obok Ciebie nie będzie. Będziesz mogła swobodnie się ułożyć, a także nie będziesz miała dodatkowego źródła ciepła w postaci drugiej osoby.

Sen w upały: pozbądź się ubrań!

Spanie nago to długa lista zdrowotnych właściwości. Latem, gdy pozbędziesz się zbędnych warstw będziesz mogła dużo szybciej zasnąć. Co więcej, spanie nago ułatwia zapadanie w głęboki sen, ma dobry wpływ na skórę i układ hormonalny, a także sprzyja obniżeniu poziomu kortyzolu w organizmie i sprawia, że łatwiej się odstresujesz.

Sprawdź też: Co robić, aby się mniej pocić? 6 skutecznych sposobów