Twoje włosy są słabe, brakuje im blasku, a może stale wypadają bez konkretnej przyczyny? Jeżeli masz dosyć doraźnych rozwiązań, spróbuj zmienić swoją dietę! Poznaj zioła, soki, a także produkty żywieniowe, które mają znaczny wpływ na kondycję naszych włosów.

Jaki wpływ ma dieta na włosy?

Coraz więcej osób skarży się na słabe, łamliwe i wypadające włosy. Zazwyczaj w takiej sytuacji zaczynamy od wcierek, odżywek i specjalistycznych szamponów. Zapominamy jednak o bardzo ważnym czynniku – diecie. Doskonale wiemy, że to co jemy i pijemy ma wpływ na nasz organizm. Nie powinno nas zatem dziwić, że kondycja naszych włosów również zależna jest od tego, co trafia do naszego organizmu.

Co pić, żeby wzmocnić włosy?

Jeżeli mamy łamliwe, zniszczone włosy lub gdy chcemy poprawić ich kondycję, możemy wprowadzić napój, który pomoże nam o nie zadbać. Co pić?

Woda: dokładnie tak! Picie odpowiedniej ilości wody jest niezwykle ważne. Dostarczając organizmowi odpowiedniej liczby wody pomaga wypłukać toksyny, które mogą wpływać na to, jak wyglądają nasze włosy.

Olej z czarnuszki: już pół łyżeczki oleju przed posiłkiem wystarczy, żebyś zauważyła efekty. Olej z czarnuszki to naturalne antidotum na łupież, hamuje również wypadanie włosów.

Pokrzywa: ta roślina, chociaż może parzyć, jest dla naszego organizmu bardzo wartościowa. Zawiera długą listę witamin i minerałów, które doskonale sprawdzą się przy problemach z wypadaniem włosów, a także przy problemach z łupieżem czy alergią. Więcej na temat pokrzywy przeczytasz tutaj.  

Marchew: soki z marchewki świetnie wpływają na wzrok, odporność i włosy. Warto przygotowywać je w domu, aby mieć pewność, że wszystkie składniki odżywcze (witaminy A, C, K, PP, E, B1, B2, B6, potas, i w mniejszych ilościach wapń, żelazo, fosfor, miedź, jod) są w nim zawarte.

Zobacz również:

Siemię lniane: siemię lniane jest również świetne na włosy. Nasiona lnu zawierają witaminy (A, B, C, D, E i K), białko, kwas foliowy, błonnik i składnik mineralne np. żelazo, magnez, wapń, selen czy cynk. Dzięki temu porost włosów jest szybszy, a nasze pasma będą nawilżone, gęste i błyszczące. Tu przeczytasz o wszystkich właściwościach siemienia lnianego i dowiesz się, jak przygotować zdrowotny napój.

Łopian: roślina znana jest ze swojego działania na włosy. Łopian jest częstym składnikiem szamponów i wcierek na porost włosów. Możemy wykorzystać go właśnie w formie kosmetyków oraz jako składnik naparu.

Tatarak: niepozorna roślina rosnąca na brzegach stawów może pomóc nam przy pielęgnacji włosów. Tatarak zawiera m.in. olejki eteryczne, terpeny, garbniki, kwasy organiczne, witaminę C, sole mineralne, dzięki czemu działa przeciwzapalnie, hamuje wypadanie włosów i łupież. Warto zakupić herbatę z kłączem tataraku, aby wykorzystać jej właściwości.

Skrzyp polny: to jeden z klasyków w dbaniu o kondycję włosów. Skrzyp polny obecny jest w wielu suplementach diety, ale warto przyjmować go również w wersji naparu czy herbaty. To właśnie w tej formie znajdziemy największą zawartość krzemu, który jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania komórek w organizmie. Roślina doskonale sprawdzi się przy łupieżu, przetłuszczających się bądź wypadających kosmykach.

Co jeść, żeby wzmocnić włosy?

To, co jemy ma bardzo duży wpływ na nasz wygląd, samopoczucie czy kondycję. Dlatego zła dieta może doprowadzić do osłabienia układu odpornościowego oraz różnorakich schorzeń. W wielu przypadkach poprawienie diety może pozytywnie wpłynąć na nasze zdrowie. Zatem co jeść, aby poprawić kondycję włosów?

Białko: aminokwasy mają ogromny wpływ na budowę skóry głowy. Ich niedobór może sprawić, że włosy będą szybciej się starzeć i wypadać. Aby tego uniknąć warto dbać o regularne spożywanie białka, np. w mięsie, rybach, niabiale, komosie ryżowej lub roślinach strączkowych.

Antyoksydanty: gdy włosy nie wyglądają zdrowo, warto zadbać o układ odpornościowy. Pomogą nam w tym antyoksydanty. W zależności od pory roku, warto dodać do diety pomidory, paprykę, melony, bób, szpinak, wiśnie, czereśnie, jagody, morele czy śliwki.

Witaminy: ich obecność w diecie pozytywnie działa na cały organizm! Witamina A stymuluje wzrost mieszków włosowych, witamina C będzie pomocna w zatrzymaniu łamliwości włosów, a witamina E przyspieszy wzrost włosów oraz poprawi ich nawilżenie.

Czego unikać w diecie?

Oprócz produktów, które warto dodać do diety wzmacniającej włosy, są także takie, które mają negatywny wpływ na ich kondycję. Aby wzmocnić włosy, należy zmniejszyć ilość:

  • kawy,
  • wysoko przetworzonej żywności, np. fast foody i słodycze  
  • metali ciężkich (mogą być w obecne w mięsie z hodowli)
  • białego cukru.

Słabe włosy – wybieraj odpowiednie kosmetyki

Oprócz tego, co jeść i pić, gdy włosy nie mają dobrej kondycji, warto wiedzieć, jakich kosmetyków używać. Ważny jest tutaj nie tylko szampon, ale także odżywka, maska i olejek. Warto wybierać kosmetyki, które mają naturalny skład.

Sprawdź też: