Zdrowa dieta i regularne treningi – wiele z nas zna te hasła z codziennej walki o wysportowaną i zdrową sylwetkę. Jednak często nie zdajemy sobie sprawy jak istotne jest to, co jemy tuż po treningu. To właśnie to danie ma największy wpływ na nasz wygląd i na nasz organizm. Sprawdź, czego nie jeść po treningu!

Tłuste jedzenie

Dania, które mają w sobie wysoką zawartość tłuszczu, bez względu na to czy mamy na myśli zdrowe tłuszcze (olej kokosowy, oliwę, awokado) czy te w formie fast foodów nie są odpowiednim daniem po treningu. Dlaczego? Ponieważ tłuszcze spowalniają trawienie i mogą dłużej zalegać w organizmie.

Kawa

Jeżeli zazwyczaj po treningu sięgasz po filiżankę kawy, zmień ten nawyk jak najszybciej! Wysiłek fizyczny wiąże się z odwodnieniem, a kawa jedynie pogarsza ten stan. Po treningu sięgaj po wodę!

Surowe warzywa

Po intensywnym treningu powinniśmy dostarczyć organizmowi odpowiednich składników odżywczych. Surowe warzywa, na przykład w formie sałatki, jedynie nas nasycą. Danie po treningu może zawierać surowe warzywa, jednak muszą występować one w towarzystwie białka i węglowodanów.

Orzechy i masło orzechowe

Białko jest niezwykle ważnym składnikiem diety. Warto jednak poświęcić chwilę na dobranie odpowiedniego źródła tego składnika, w szczególności tuż po treningu. Orzechy oraz masło orzechowe tylko pozornie mogą sprawdzić się w tej roli. Niestety, oprócz białka, znajdziemy tam wysoką zawartość tłuszczu, który może spowolnić trawienie.

Smażone jajka

Jajka to doskonałe źródło białka, ale jak się okazuje, nie w każdej postaci. Warto wybierać jajka gotowane na twardo lub miękko, aby stanowiły one wartościowy element potreningowego dania.

Ostre potrawy

Ostre przyprawy, podobnie jak sosy, są ciężkostrawne. Nasz organizm po wysiłku fizycznych potrzebuje lekkostrawnych składników, które w szybki sposób uzupełnią poziom energii.

Węglowodany proste

Z potreningowego jadłospisu wykreśl białe pieczywo, ciastka i inne potrawy, które stoją za węglowodanami prostymi. Podobnie jak wiele innych dań mają one wysoką zawartość tłuszczu, a to może prowadzić do spowolnienia metabolizmu.

Batony i napoje dla sportowców

Niestety, zapychanie się takimi batonami i popijanie napojów, które w teorii mają być idealne dla sportowców, może się skończyć przybraniem na wadze. Większość tych produktów ma w składzie ogromną ilość cukru i bardzo mało wartości odżywczych, dlatego warto zdecydować się na normalne jedzenie, które dostarczy nam to, co organizm potrzebuje.