Błonnik, inaczej włókno pokarmowe, jest elementem ścian komórkowych rośliny opornym na działanie enzymów trawiennych człowieka. To sprawia, że przechodzi przez nasze jelito w postaci niestrawionej. Nie znaczy to jednak, że nie wpływa w żaden sposób na nasz organizm – wręcz przeciwnie.

Błonnik – dlaczego jego obecność jest tak ważna?

Błonnik, dzięki swoim właściwościom, zmniejsza wchłanianie cholesterolu oraz obniża poziom cukru we krwi. Warto więc zadbać o spożywanie jego odpowiedniej ilości, czyli ok. 25 – 30 g codziennie. Ponadto, jego chłonność jest sprzymierzeńcem osób, które chcą zrzucić zbędne kilogramy. To dobroczynne włókno przyspiesza przemianę materii oraz zwiększa objętość treści pokarmowej, dzięki czemu czujemy się bardziej syci po posiłku. Ponadto, działa na nasze jelito jak miotełka – błonnik przechodząc przez nie zabiera ze sobą wiele zbędnych elementów przemiany materii. Jest jednak jeden ważny warunek – błonnik będzie działał dobroczynnie na nasz organizm tylko wtedy, gdy nie zapomnimy o odpowiednim nawodnieniu, czyli wypijaniu około 2 litrów wody dziennie.

Błonnik – gdzie go szukać?

Chcąc uzupełnić błonnik w diecie powinniśmy jeść m.in. kasze, pieczywo żytnie czy otręby. Wspaniałym źródłem tego składnika są także owoce. Zmiksuj je z jogurtem naturalnym, a otrzymasz koktajl, który będzie nie tylko pełen błonnika, ale dostarczy także prozdrowotnych żywych kultur bakterii. Jeśli chcesz jeszcze bardziej zwiększyć podaż błonnika to szukaj go także w przetworach mlecznych, np. w jogurtach pitnych od Mlekpolu.

>>> W galerii znajdziecie dwa przepisy, które pomogą dostarczyć dzienną porcję błonnika!<<<