Spis treści:

  1. Awokado - zdrowe tłuszcze
  2. Migdały - uzupełnij magnez
  3. Brokuły - dawka kwasu foliowego
  4. Gorzka czekolada
  5. Imbir - redukuje poziom kortyzolu

Awokado - zdrowe tłuszcze

Awokado, zwane także smaczliwką lub gruszką aligatora jest jednym z najbardziej cenionych owoców. To bogate źródło jednonienasyconych kwasów omega-9, kwasów tłuszczowych omega-3 i -6. Są one potrzebne do prawidłowego funkcjonowania organizmu, a w szczególności układu nerwowego. Zawarty w nim likopen jest w wyższym stężeniu niż ten w przetworzonych pomidorach. To on odpowiada za antyrakowe właściwości awokado. Możesz je wykorzystać do sałatki, jako składnik guacamole lub podać z chrupiącym tostem z jajkiem na miękko - to jedno z naszych ulubionych śniadań!

Migdały - uzupełnij magnez

Migdały są najcenniejszym źródłem magnezu ze wszystkich orzechów. Jest dobrze przyswajalny co sprawia, że doskonale działa na pamięć, koi nerwy i wspomaga pracę całego układu nerwowego. Zmniejsza ataki złości oraz pozwala na lepszą ocenę sytuacji. Musimy pamiętać, że przyswajalność zwiększy się dopiero wtedy, gdy namoczymy migdały. Należy to zrobić przez przynajmniej 12 godzin w przegotowanej wodzie, wymieniając ją przynajmniej raz. Po tym czasie osuszamy je ręcznikiem papierowym lub wkładamy do piekarnika na 30 minut w temperaturze 40 stopni Celsjusza, nie wyższej! Dodatkowo wspomagają redukcję "złego" cholesterolu LDL, dzięki zawartości witaminy E, osłabiającej osadzanie się go na ściankach naczyń.

Brokuły - dawka kwasu foliowego

Brokuły są bogate w kwas foliowy, który jest niezbędny nie tylko kobietom w ciąży. usprawnia on pracę układu nerwowego oraz redukuje długotrwałe napięcie. Ważne, aby spożywać go na surowo lub ugotowanego na parze, gdyż w wysokich temperaturach zmniejsza się poziom kwasu foliowego. Możemy go dodawać do koktajli lub gotować przez 5 minut i podawać w sałatce lub jako dodatek do pieczonego mięsa. Brokuły dodatkowo wykazują właściwości przeciwnowotworowe. Wypróbuj przepis na niego z diety ośmiogodzinnej.

Gorzka czekolada

To słodka przekąska, która podobnie jak migdały jest cennym źródłem łatwo przyswajalnego magnezu. Nie ukrywamy, że to jedna ze smaczniejszych suplementacji tego pierwiastka - podczas jedzenia wytwarza się serotonina, czyli hormon szczęścia, który dodatkowo redukuje stres i pozwala na lepszą koncentrację. Możesz wykorzystać ją w przepisie na brownie z fasoli lub cukinii, które jest smacznym i zdrowym deserem. czekolada gorzka występuje również w formie bez dodanego cukru lub słodzona stewią czy erytrolem - najbardziej polecana ze względu na niską wchłanialność tej odmiany cukru.

Imbir - redukuje poziom kortyzolu

Azjatycki składnik, najczęściej kojarzony z tym marynowanym do sushi to cenny składnik w walce ze stresem i wybuchami agresji. Redukuje poziom kortyzolu czyli hormonu stresu - jest niezwykle skuteczny. Hormon ten odpowiada między innymi za odkładanie się tkanki tłuszczowej, co jest związane z odkładaniem się go podczas podjadania i "zajadania" stresu. Wystarczy zaparzyć herbatkę z korzenia imbiru i soku z cytryny i wypić przed jedzeniem lub na czczo rano. Możesz dodawać go także do świeżo wyciskanych soków - dodatkowo poprawia trawienie i redukcję toksyn z organizmu. W medycynie chińskiej powszechnie wiadomo, że nieprawidłowo pracujące jelita są wywołane stresem i zalegającym pokarmem.