Stres jest sygnałem dla organizmu mówiącym, że powinien się zmobilizować do pokonania trudności. W małych dawkach bywa zbawienny, w dużych bardzo szkodliwy. Codzienne życie stawia nas przed wieloma wyzwaniami, koniecznością działania pod presją czasu i wyników. W konsekwencji ciągle jesteś zestresowana.

Do objawów długotrwałego stresu należy zaliczyć: rozkojarzenie, bezsenność, uczucie niepokoju, popadanie w nałogi, trudności w oddychaniu, a ostatecznie nawet nerwicę i depresję. Konsekwencji jest tak wiele, że już teraz powinnaś wypowiedzieć wojnę ciągłemu życiu w stresie. Sprawdź 5 sprawdzonych sposobów walki ze stresem i postaraj się jak najszybciej wdrożyć je w życie.

1. Sport

Sport jest jedną z najskuteczniejszych metod na rozładowanie stresu. Pozwala zapomnieć o problemie i skupić się na czymś zupełnie innym. Poprawia krążenie, dotlenia organizm i rozluźnia mięśnie. W konsekwencji nabierasz dystansu do dnia codziennego. Wybierz rodzaj wysiłku, który sprawia Ci przyjemność. Wszystko jedno, czy będzie to joga, pilates, energetyczny aerobik, bieganie czy basen. Gdy robisz coś, co lubisz, wytwarza się hormon radości endorfina.

2. Ćwiczenia relaksacyjne

Sposobem na rozładowanie stresu są ćwiczenia relaksacyjne. Zaliczają się do nich m.in. techniki oddechowe i obniżanie napięcia mięśniowego za pomocą różnych technik. Większość z nich jest bardzo prosta i trwa zaledwie chwilę.

3. Zdrowa dieta

Zbilansowana dieta jest jednym ze sposobów na zachowanie dobrej formy psychicznej. Powinnaś zapewniać sobie codzienną porcję magnezu, który wpływa na prawidłową pracę układu nerwowego. Antystresowo działają produkty o dużej zawartości witaminy "C". Warto jeść seler naciowy, orzechy włoskie, jajka, ziemniaki, pomarańcze, fasolka szparagowa, czarne porzeczki. W chwilach kryzysu sięgnij po ciemną czekoladę bez nadzienia.

4. Kup czworonoga

Udowodniono, że kontakt z czworonogiem obniża poziom napięcia i zapobiega depresjom. Posiadacze psów mają też niższe ciśnienie. Chodzi nie tylko o bliski kontakt ze zwierzęciem, ale również o codzienne spacery, do których jesteśmy zmuszeni. Ruch na świeżym powietrzu może zdziałać cuda.

5. Kontakt z przyrodą

Zielony odstresowuje. Podobnie jak błękit nieba i delikatne odcienie występujące w przyrodzie. Jeśli dodać do tego szum lasu czy odgłosy łąki, mamy idealny sposób na zredukowanie codziennego stresu.